woensdag 13 februari 2013

Liefdevolle genade - dag 4

Ruzie. Wij mensen verschillen vaak van mening. Met de één kan je het er prima over hebben, bij de ander moet je het heel voorzichtig brengen want anders gaat het helemaal fout. Ik merk dat ruzie vaak ook ontstaat, niet alleen door een meningsverschil, maar doordat we elkaar niet begrijpen. Het lijkt wel alsof we niet de tijd nemen om rustig na te denken, maar ineens is het helemaal mis.
Hoe vaak verschil ik wel niet van mening met God? Je hebt momenten in je leven dat je werkelijk niet snapt wat er gebeurd. Ik heb het zelf meegemaakt dat ik na drie jaar pas door had waarom er iets gebeurd was. Al die tijd had ik een haat-liefde verhouding met God. Ik wist dat Hij voor mij zorgde, maar ik snapte gewoon niet waarom Hij dát had toe kunnen laten in mijn leven. Inmiddels weet ik wel beter. En op die momenten dat ik het besef waarom dat moest gebeuren kom ik tot Hem. Om vergeving te vragen. Omdat ik niet durfde vertrouwen op Zijn belofte: "Ik ben met jullie tot aan de voltooiing van deze wereld".
Vergeving vragen is niets licht en makkelijk. Ik merk dat ik het soms heel moeilijk vind om met bepaalde dingen bij God te komen, om welke reden dan ook. Bepaalde gevoelens zijn dan zo sterk. Maar toch weet ik dat ik veilig ben bij Hem en dat ik dat bij geen andere God zal vinden. Hij houdt enorm van jou en mij. Hij wilt dat we komen met onze tekorten en dankbaarheid. Ik weet dat ik niet bang hoef te zijn, want Hij kijkt mij met liefdevolle ogen aan en brengt mij genade door Zijn Zoon die voor jou en mij aan het kruis is gestorven.
Het mooi is dat wij dat ook mogen uitstralen naar onze omgeving. Heb je een meningsverschil met iemand? Loopt het uit op een ruzie? Vraag God om hulp en vergeving en maak het goed!

Waar is een God als U, Die de zonden van de overlevenden van Zijn volk vergeeft? U kunt niet voor eeuwig boos blijven op Uw volk, want U houdt ervan genadig te zijn.
{Micha 7:18}

Geen opmerkingen:

Een reactie posten