donderdag 21 februari 2013

Teken van genade - dag 12


Waarom kent de Ontzagwekkende de tijd van alle dingen,
maar weten zij die hem vereren nooit wanneer hij ingrijpt?
{Job 24:1}


Ik houd van tekens. Dat kunnen gewoon punten, vraagtekens en uitroeptekens zijn maar ook allerlei emoticon.
Ken je het verlangen van tekenen van God? Hij stuurt je geen whats app berichtje met wat je moet doen. Soms verlang ik daar wel naar. Het zou veel simpeler zijn. Maar is simpel wel het goede? Ik ben bang dat ik naar verloop van tijd ook daar geen aandacht meer aan besteed omdat het niet meer interessant genoeg is. Want zo gaat het toch in het leven? De ontwikkelingen gaan mij soms zo snel af. Heb je eindelijk die ene app op je mobiel, moet je een andere hebben.
Ik ben een hele tijd op zoek geweest naar een teken van God. Ik heb gesmeekt om een teken, ja zelf om een wonder. Het duurde maar en duurde maar. Drie jaar later kwam ik erachter dat aan het begin van het zoeken, het smeken, een teken was geweest. Een wonder was gebeurd. Misschien ken je dit verhaal, ik heb dit wel vaker opgeschreven. Het overtuigt mij er weer van dat ik mijn ogen moet openen. God werkte, ik had alleen dat niet verwacht. God deed een wonder, begin van een woelige periode waarin wel een omslag was. Maar ik was eigenwijs en dacht aan "mijn eigen" wonder. Drie jaar lang bleef ik volhouden, totdat ene moment toen ik ineens doorhad wat er was gebeurd en wat voor een uitwerking dat heeft gehad.
Such a great reminderIk weet hoe moeilijk het is om je eigen ding los te laten, het lukt mij niet. Maar als ik terugdenk aan dit verhaal dan besef ik weer dat God echt wonderen doet, groter dan ik mij voor kan stellen. Misschien is het goed om zelf zo'n moment of gebeurtenis op te zoeken om het diep je hart te bewaren. Zodat je er altijd aan terug kunt denken.
En voor de stilte, bewaar deze kreet. Ik zal hem nooit vergeten, want God werkt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten