maandag 4 februari 2013

Taizé

Afgelopen weekend ben ik heerlijk bij mijn zus geweest. Lekker onbeperkt kletsen, puzzelen, in bed blijven liggen. Lekkere ontbijten, de stad induiken en gezellig samen zijn.
Ook ben ik afgelopen zondagavond met haar naar een Taizé-vesper geweest. Ik had er ooit wel van gehoord, maar geen idee wat het precies was.
We zaten in een heel schattig en klein kerkje, waar we met twintig mensen zaten. Bij binnenkomst werd er prachtig op een piano gespeeld. Ogen dicht een gewoon meegaan met de het geluid. Ik merkte echt dat ik helemaal tot rust kwam. Dat maakte dat bekende bijbelteksten ineens heel anders overkwamen. Liederen die gezongen werden een plekje vonden in mijn hart.

Zoals dit lied, ze zingen constant hetzelfde, maar dat maakt het zó mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten