dinsdag 5 maart 2013

Gebed van dankbaarheid - dag 24

Lieve God, Vader in de hemel,
Wat ben ik toch blij dat ik U Vader mag noemen.
Het is zo geweldig om dicht bij U te mogen leven.
Heer, soms besef ik niet hoe bijzonder het is,
dat ik niet vervolgd word, dat ik uit mag komen als christen.
Op zo'n prachtige dag als vandaag wil ik U danken,
want Uw schepping is bijzonder en daarin zien we Uw trouw.
Na de winter komt de lente, dat heeft U beloofd, daar zal nooit een einde aan komen.
Mensen zie ik opfleuren,
ik hoor kinderen buiten spelen,
de voorjaarsbloemen komen tevoorschijn,
de zon tintelt op mijn huid,
nieuw leven verschijnt op de weilanden.
Heer, wonderlijk is het allemaal!
Dank U dat U zo goed voor al Uw kinderen zorgt.
Misschien is het juist wel moeilijk, dat de lente komt.
Verdriet, pijn en zorgen vullen misschien ons hart Heer,
maar wij mogen weten dat we in Uw armen veilig zijn.
Heer, ik wil bidden voor die mensen, dat ze Uw liefde en genade mogen voelen,
zoals de zon op onze huid.
Wilt U mij vullen met Uw liefde en genade, Heer, dat ik het ook uit mag stralen.
Ik weet dat U zorgt voor mij, dag en nacht, wilt U open ogen geven zodat ik
kan zien welke weg U met mij wilt gaan.
Vergeef de dingen waarmee ik U pijn doe.
Dank U dat ik U dit allemaal mag vertellen en vragen.

- amen -



Geen opmerkingen:

Een reactie posten