maandag 11 maart 2013

Opdracht - dag 30


 Gebruik je gezag om dit te verkondigen, moedig aan en wijs terecht. Laat niemand op je neerkijken.

Ik ervaar het als een enorm voorrecht om te mogen vertellen over Jezus, om dit te mogen delen via deze blog, om het aan de kinderen op stage te vertellen. Als ik zondags in de kerk zit dan bedenk ik mij wel eens hoe het moet zijn voor al die mensen die vervolgd worden. Die niet zo vrij als ik een berichtje kunnen tikken of over Jezus kunnen vertellen. Om eerlijk te zijn snap ik niet hoe die mensen kunnen leven. Wat moet dat enorm zwaar zijn. Zo las ik afgelopen weekend dat er in een land weer christenen zijn vermoord, vreselijk. En als ik dan de tekst lees die hier bovenaan staat, uit Titus 2, dan voel ik nog meer de kracht om over God en Zijn werk te schrijven. Niemand, maar dan ook he-le-maal niemand mag op jou of mij neerkijken. Ik voel het als een opdracht om te vertellen over God en wat Hij voor mij gedaan heeft, zodat Hij ook jouw hart mag vullen. Het is geen makkelijke opdracht, zeker als je in een minderheidspositie zit. Maar het mag mij er niet van weerhouden om bezig te zijn met deze opdracht. Daarin sta ik niet alleen. Want als God niet werkt, ben ik niets. Zonder Zijn kracht en Heilige Geest komt er niets terecht van deze opdracht. 
Pak jij Gods opdracht aan om Zijn prachtige woorden door te vertellen? Laat je niet afschrikken door het kwaad dat dreigt. Want wat er ook voor je ligt, Diegene die achter je staat is altijd groter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten