donderdag 7 maart 2013

Puur geloof - dag 26

Vandaag ben ik weer heerlijk op stage geweest en ik geniet zo van kleuters. Hoe ze doen, wat ze zeggen, wie ze zijn. Zo had een jongen uit groep 2 een opmerking die mij raakte in mijn hart:
Mijn stagementor begon te vertellen dat er over een nieuw thema wordt gewerkt. Ze liet daarbij een boek zien en vertelde dat ze goed moesten luisteren naar het verhaal want het is wel belangrijk. Waarop een jongen zegt: "Juf, er is maar één verhaal belangrijk en dat is die van de Here Jezus."
Een opmerking om van te smelten. Ik geniet van het geloof dat die kinderen hebben. Tegelijk kwam er bij mij ook een vraag naar boven: hoe belangrijk vind ik het verhaal van de Here Jezus?
Kunnen mensen aan mij merken dat ik leef vanuit de verhalen van de Bijbel? Ik vind het niet makkelijk in deze wereld. Je wordt aan zoveel dingen blootgesteld waar je eigenlijk niet aan wilt.
Ik kwam een tekst tegen die mij motivatie geeft om te leven vanuit het belangrijkste verhaal: het verhaal van Jezus. Ik hoop dat ook bij jou deze tekst binnen mag komen en een plekje mag krijgen in je hart:

Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is.
Want God heeft jou uitgekozen,
Hij houdt van jou en jij bent heilig in Zijn ogen.
Jouw leven ligt met Christus geborgen in God
Daarom moet je je kleden in innig medeleven,
in goedheid en bescheidenheid,
in zachtmoedigheid en geduld.
Stop met vloeken en schelden.
Wees niet woedend en driftig.
Laat je niet gaan in ontucht, zedeloosheid, hartstocht,
lage begeerten en hebzucht.
Hou van elkaar, lieg niet tegen je geliefde, liefde maakt één.
Vergeef elkaar, zoals God jou vergeven heeft.
Laat jouw hart gevuld worden met de vrede van Christus,
jij hoort erbij!
Bewaar, koester de woorden die God jou gegeven heeft in de Bijbel.
Leer elkaar de goede weg, zing met elkaar tot Zijn eer,
laat de Heilige Geest je vullen met Zijn Geest.
En bedenk je bij alles wat je doet dat God jou de middelen geeft om
het te doen. Dank Hem in Zijn Heilige Naam!
{Kolossenzen 3: 1-17; vrije vertaling}



Geen opmerkingen:

Een reactie posten