vrijdag 8 maart 2013

Gezegende gebrokenheid - dag 27

Psalm 147:3 He heals the brokenhearted  and binds up their wounds.

Een tekst waar ik niet altijd amen op zou zeggen, ook al besef ik dat er een kern van waarheid in zit. Maar hoe moeilijk is het om als je gebroken bent, gekwetst en gepijnigd door anderen, misschien door jezelf, om dan te zeggen dat er iets goeds in zit. Ik heb verschillende momenten gehad waarin ik op het moment zelf iets had van dit zou wel eens iets positiefs op kunnen leveren. Nee, ik was boos op God. Waarom deed Hij dit met Zijn kind, dat doe je toch niet? Uiteindelijk werd het toch een "blessing". Ik gebruik het woord zo maar want ik kan er geen betere vertaling voor vinden. Hoe kan God van iets vreselijks een "blessing" maken. Misschien is het wel zo omdat God het totaal ziet. En terwijl ik dit schrijf moet ik denken aan gedeelte uit de Bijbel: de Bergrede. Daarin zegt de Here Jezus ook dingen die raar lijken, maar ik weet dat Hij veel meer bedoelt en weet. Ik zou zeggen: lees het aandachtig door en kijk eens welke les daar voor jou in zit. En tel jouw zegeningen!

Jesus' disciples gathered around him, and he taught them:

God blesses those people
who depend only on him.
They belong to the kingdom
of heaven!
God blesses those people
who grieve.
They will find comfort!
God blesses those people
who are humble.
The earth will belong
to them!
God blesses those people
who want to obey him
more than to eat or drink.
They will be given
what they want!
God blesses those people
who are merciful.
They will be treated
with mercy!
God blesses those people
whose hearts are pure.
They will see him!
God blesses those people
who make peace.
They will be called
his children!
God blesses those people
who are treated badly
for doing right.
They belong to the kingdom
of heaven.

God will bless you when people insult you, mistreat you, and tell all kinds of evil lies about you because of me. Be happy and excited! You will have a great reward in heaven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten