woensdag 28 maart 2012

Elke dag een Bijbeltekst

Sinds twee weken ben ik lid van youversion.com. Dat is een site waarop je de Bijbel kan lezen. Dat kan je op je computer doen, maar je kunt ook een app downloaden voor op je mobiel. Super handig! Vooral als je meer uit de Bijbel wil lezen, zoals ik.
Het mooie van deze site is dat ze je ook leesplannen aanbieden. Je kunt dan een thema kiezen en dan krijg je elke dag een Bijbeltekst te lezen. Ik ben nu met mijn tweede leesplan bezig. En er zitten echt hele mooie teksten tussen, die mij nog niet zijn opgevallen. Ook heel andere teksten dan dat ik zou verwachten, maar die wel passen bij het thema. Het is verrassend maar ook mooi om te lezen.
Vandaag was de volgende tekst aan de beurt en ik werd er stil van toen ik het las.
Eén ding weten wij: voor wie Hem liefhebben laat God alles meewerken voor hun bestwil, want Hij heeft een plan met hen. (Romeinen 8:28)
Het is een tekst waar ik jarenlang naar op zoek ben geweest. Ik had zoveel vragen rond het 'waarom?'. En ik kon de antwoorden niet vinden. Ik gaf God de schuld van alles wat fout ging, want Hij had toch in kunnen grijpen? Ik weet inmiddels wel beter en deze tekst vat het prachtig samen. 
Ik besef nu ook maar weer eens dat je niet altijd meteen krijgt wat je vraagt en dat je soms helemaal niet krijgt wat je vraagt. Maar wat je ook krijgt, het is in jouw voordeel en het werkt mee in het plan dat God voor jou heeft! Heb Hem lief, met heel je hart, met je ziel en je verstand en God zal je geven wat je nodig hebt! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten