vrijdag 2 maart 2012

Hij luistert (Micha 7:7)


Maar ik blijf uitzien naar de Heer, hij zal mij redden, daar vertrouw ik op; mijn God zal mijn gebed verhoren.

Nu ik deze tekst een paar keer heb doorgelezen dringt pas tot mij door wat het eigenlijk betekend. 
Deze maand is het twee jaar geleden dat ik mijn antwoord gaf op de doop van toen ik een baby'tje was. Dat ik er mee in stemde om dicht bij God te leven, te leven naar Zijn geboden en Hem te betrekken in mijn dagelijks leven. Niet wetende wat voor een grote beslissing dat eigenlijk is. Niet dat ik er spijt van heb dat ik het heb gedaan, want ik ben er enorm blij mee dat ik het op zo'n jonge leeftijd heb mogen doen, maar misschien was het wel fijn geweest om te weten wat voor een verantwoordelijkheid dat is. 
Daarom vind ik deze tekst zo treffend. Ik las hem en het voelde als ik opnieuw 'ja' zei tegen God. Het is moeilijk om niet vast te komen te zitten in de stroom van het gewone dagelijks leven, een leven dat in deze wereld niet meer in het tegen staat van geloof. Maar de afgelopen week heb ik wel gemerkt hoe het is als je dicht bij God mag leven. Hoe het voelt en wat voor een fantastische ervaring dat is! 
Nu besef ik pas hoe weinig ik God betrek in mijn leven, als ik voor keuzes sta of wakker wordt en eigenlijk vergeet om Hem te bedanken voor het feit dat ik wakker wordt. 
Het is bijzonder om te merken als er in je gewerkt wordt en dat je aan het veranderen bent. Het is een proces met ups and downs, maar die ups geven mij zoveel dat ik de downs uiteindelijk wel aan kan. 
Vanavond had ik er met een vriendin over dat het maar goed is dat wij niet zoveel weten. Dat wij niet weten wat ons nog te wachten staat in ons leven, dat wij sommige dingen niet kunnen overzien. Want wat voor een last zouden we dan mee moeten dragen. Wat ben ik blij dat ik daarin mag vertrouwen op God, het in Zijn handen mag leggen en dat ik weet dat Hij mijn gebed zal verhoren. Hij doet het serieus! Je moet alleen wel weten waar je de antwoorden vinden kunt, dat weet je niet in één keer. Ik weet ook nog steeds niet hoe ik ze steeds vind, maar ik vind ze vaak wel. Het vraagt oefening en gebed. Ook daarin mag je vertrouwen op Hem! Zoals visje zo mooi verteld: 'Hij is maar één gebed van je af'. Dichterbij kan niet, mooier kan niet, liefdevoller kan niet, Hij is geweldig! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten