dinsdag 20 maart 2012

Uw wil geschiede - Lukas Kramer


Het is een klein gebed
maar tegelijk zo groot;
de woorden komen moeilijk
want bidden doe je vaak in nood.
Ik bid U om een wonder
en ik wil het o zo graag;
maar ik twijfel of u luistert
en of U antwoord op mijn vraag.

Uw wil geschiedde
en niet de wil van mij;
maar ik wil niet graag verliezen
en de minste zijn doet pijn.
Maar Uw wil geschiedde,
ik huil terwijl ik bid;
maar ik vouw mijn beide handen
ook juist nu het tegenzit.

Het is een naar gevoel
om machteloos te staan;
het leven kan zo hard zijn
en bidden kan zo moeilijk gaan.
Ik bid U om een wonder
en ik weet dat U het kan;
maar ik twijfel of U luistert,
Heer, leer mij bidden naar Uw plan.

Uw wil geschiedde
want U weet wat U doet;
en wanneer ik zelf mocht kiezen
dan kwam het toch vast niet goed.
Uw wil geschiedde
dus ook in dit geval;
en als tranen blijven komen,
weet ik dat U troosten zal.

Het is een stil gevecht
en eigenlijk te zwaar,
de leiding overgeven
hoe krijg ik dat toch voor elkaar?
Ik bid U om vergeving
nu ik worstel met mijn pijn;
en ik vraag U om vertrouwen
want mijn geloof is soms zo klein.

Uw wil geschiedde
in hemel en op aard';
en dat ik dat nu kan zeggen
is echt al mijn tranen waard.
Ja, Uw wil geschiedde
maak de onrust in mij stil,
en leer mij alleen maar bidden:
“Mij geschiedde naar Uw wil!”
Lukas Kramer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten