dinsdag 6 maart 2012

Lucado-gek

Ik heb inmiddels zo'n 15 boeken van hem, Max Lucado, op mijn plank staan. Prachtige boeken. Met humor, maar zeker met een diepe boodschap. Boeken om de jongste schaapjes te vertellen over God, hoeveel Hij wel niet van ons houdt en hoe bijzonder wij zijn, zoals wij zijn. Boeken voor mijzelf als schaap, om te leren hoe ik God in mijn dagelijks leven betrek. Dat Hij de belangrijkste in mijn leven is en hoe ik Hem op nummer 1 zet.
Afgelopen zaterdag heb ik weer een boek van hem gekocht, als beloning voor mijzelf! Ik heb de eerste vijf hoofdstukken gelezen. Ik lees steeds een hoofdstuk, ik kan niet meer lezen. Niet omdat het zo afschuwelijk is. Nee, het is zo indringend en ook wel confronterend dat ik genoeg heb aan steeds een hoofdstuk. Mijn ogen worden geopend. Ik leer een nieuwe kant van God kennen, ik mag een stukje dichter bij Hem komen.
Ik wil het boek je echt aanraden. Daarom hier de tekst die op de achterkant staat:
God kent je naam. Hij is de herder die de kudde achterlaat om jou te zoeken, de jager die je achterna gaat, de minnaar die je voor zich wil winnen. Hij doet wat nodig is om je aandacht te trekken. Hij roept je. Want Hij houdt van je. Neem je zijn zorg en liefde aan?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten