zondag 25 maart 2012

Hoe machtig is Uw naam!

Ik had aan het begin van het jaar het goede idee om dit jaar mee te doen met Make a difference 2012. Dat is in de periode van de lijdenstijd. Je hebt dan voor elke dag een opdracht om uit te voeren. De ene makkelijker dan de andere, maar wel tot doel om meer naar je omgeving te kijken dan naar jezelf. Maar goed, met mijn goede voornemens gaat het eigenlijk nooit goed, dus ook bij deze is er niet veel van terecht gekomen.
Toch zal ik op twitter een tweet erover. Daar staat elke dag de opdracht beschreven -kwam ik te laat achter-. Voor vandaag was het de volgende opdracht:
staar vanavond één minuut naar de sterren en lees dan Psalm 8
Dat vond ik echt een hele mooie. Ik loop wel eens vaker 's avonds buiten en als het helder weer is kan je naar de prachtige sterrenhemel kijken. En vanavond is het van dat heldere weer. Dus kijk nog even snel uit je raam! En lees hier psalm 8:
Voor de koorleider. Op de wijs van De Gatitische. Een psalm van David.
HEER, onze Heer,
hoe machtig is uw naam
op heel de aarde.

U die aan de hemel uw luister toont –
 met de stemmen van kinderen en zuigelingen
bouwt u een macht op tegen uw vijanden
om hun wraak en verzet te breken.

Zie ik de hemel, het werk van uw vingers,
de maan en de sterren door u daar bevestigd,
wat is dan de sterveling dat u aan hem denkt,
het mensenkind dat u naar hem omziet?

U hebt hem bijna een god gemaakt,
hem gekroond met glans en glorie,
hem toevertrouwd het werk van uw handen
en alles aan zijn voeten gelegd:

schapen, geiten, al het vee,
en ook de dieren van het veld,
de vogels aan de hemel, de vissen in de zee
en alles wat trekt over de wegen der zeeën.

HEER, onze Heer,
hoe machtig is uw naam
op heel de aarde.

Ik ga hier niet veel aan toe voegen. Behalve dat ik hier onwijze kippenvel van krijg. Wauw, God zorgt werkelijk voor de schepping. Wat is Hij groot dat Hij zoiets geweldigs kan maken. Hij is mijn Schepper, mijn Vader, wauw, wauw, wauw!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten