zaterdag 17 maart 2012

Troost (Psalm 94:19)

Soms gebeuren er dingen in je leven waarbij je het gevoel hebt dat de vaste grond onder je voeten weggeslagen wordt. Ineens lijkt al het vertrouwen, alle vaste grond weg te zijn. Het lijkt wel alsof je dieper dan diep wegzinkt.
Ik ken dat. Het kan je verlammen, maar het kan je ook heel sterk maken. Met nadruk op kan, want het is maar net waar jij de keuze op legt.
Je kan je ogen dichtslaan en jezelf laten verlammen.
Je kan ook je ogen opslaan en je sterk laten maken.
Niet omdat je zelf zo sterk bent, nee er is een Vader in de hemel die je daarbij helpt.
Niet omdat jij het allemaal weet, maar omdat je Vader het beste met je voor hebt.
Daarbij vond ik deze prachtige tekst uit de psalmen. Het is psalm 94:19. Als je de hele psalm doorleest dan valt je vast wel op wat voor een vertrouwen de dichter van de psalm heeft in God. Wat er ook gebeurd, God is altijd aan je zijde!
Het is soms heel lastig om daar op te vertrouwen en te bouwen, maar God doet jou een persoonlijke belofte, dus luister naar de stem in je hart en sluit deze woorden daarin op:

Toen ik door zorgen werd overstelpt, was uw troost de vreugde van mijn ziel.

2 opmerkingen:

  1. Prachtig, prachtig, mooi.
    Raakt mij heel diep.
    Ik ga niet naar de kerk, geloof in een hogere macht. Nu mijn kracht op de proef gesteld wordt op dit moment in mijn leven geeft dit lied op een mooie manier weer hoe je er ook mee om kan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, mooi om dit te lezen.. Ik hoop dat je de kracht mag vinden die je nodig hebt! Mocht je vragen hebben, je kan mij ook mailen: liesjevertelt@hotmail.nl. Ik zal voor je bidden.

      Verwijderen