woensdag 2 november 2011

Dank!

Breng God een dankoffer en doe wat je de Allerhoogste belooft. Roep mij te hulp in tijden van nood, ik zal je redden, en je zult mij eren.’ 
Psalm 50:14- & 15

Dankdag, een dag om speciaal stil te staan bij alles wat we krijgen en waar we God voor kunnen danken. 
Eigenlijk zouden wij zo'n dag niet nodig moeten hebben, want we zouden elke dag moeten danken, alleen al voor ons bestaan! Toch vind ik het wel goed om er een dag bij stil te staan. Ondanks alle moeilijke en verdrietige dingen, gebeuren er elke dag wonderen. Sommige zijn groot en zichtbaar, sommige klein en vergeten we op ze te letten. Nou ja, ze zijn misschien allemaal even groot, alleen vergeten we er naar te kijken! 
Zoals in psalm 50 staat, breng ik een dankoffer aan God. In de vorm van een gebed. En het mooie is, God weet dat wij dit niet makkelijk vinden daarom geeft Hij ons een belofte om het makkelijker te maken, moet je het natuurlijk wel doen! Wij mogen Hem aanroepen als het donker is in leven en wij mogen er dan op vertrouwen dat Hij ons redt en daar mogen wij Hem weer voor danken! Mooi toch! 

Lieve Vader,

Een dag om stil te staan bij alle wonderen die U doet in ons leven, klein en groot, zichtbaar en vergeten wonderen.
Dank U Vader, dat U elke dag voor mij zorgt.
dat U Uw armen om mij heen hebt geslagen.
Dat ik mag weten dat er Iemand is die naar mij luistert.
U weet hoe het afgelopen jaar is gelopen.
U weet van de moeilijkheden.
U weet dat ik worstelde met mijzelf.
Maar U hebt mij mensen gegeven om inzicht te krijgen in wie ik ben.
Dank U Vader dat ik daardoor een studie kon kiezen.
Dat ik het zo enorm naar mijn zin heb op de pabo.
Dank U wel voor de fijne klasgenoten, waar het zo gezellig mee is, maar waar je ook je verhaal kan doen.
U geeft mij vrienden, het lijkt normaal, maar toch zo bijzonder.
Dank U Vader dat U zorgt voor mijn gezin. De ene keer duidelijker merkbaar dan de andere keer. Dat u hebt gezorgd dat het goed gaat met mijn moeder. Dat wij niemand naar U hoefden laten gaan. U weet ook wat voor verdriet er heeft gespeeld en nog steeds speelt in de harten van mijn broers, zussen en ouders. Wees bij hen!
Vader, dank u dat ik zo enorm kan genieten van Uw schepping. Hoe de wereld weer opleeft in de lente en weer tot rust komt in de herfst, zo wonderlijk en prachtig gemaakt!
Dank U dat U mijn gebeden verhoort. Soms lang op moeten wachten, maar daar heb ik veel van geleerd!
Dank U dat ik deze zomer heerlijk op vakantie kon gaan, genieten van de mensen, de natuur en het goede leven.
Vader, er is zoveel om voor te danken. De helft ben ik waarschijnlijk vergeten. Laat mij steeds meer inzien hoe U bezig bent met Uw wereld.
Geef al Uw kinderen wat ze allemaal nodig hebben. Niet zomaar. Want U hebt Uw Zoon aan de wereld gegeven, zodat wij nu met U kunnen praten. Dank U wel!

Liefs,
Uw dochter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten