zaterdag 26 november 2011

God heeft een plan met jouw leven (Job 42

Dit stukje gaat over het laatste hoofdstuk van het boek Job. Zelf vind ik het eigenlijk het moeilijkste hoofdstuk. Het is zo mooi, maar eigenlijk ook zo moeilijk om te geloven.
Job ziet in dat God een plan heeft met zijn leven. 'Ik weet dat niets buiten Uw macht ligt en geen enkel plan voor U onuitvoerbaar is.'
Hoe zit het in ons eigen leven? Ik denk, ik weet eigenlijk zeker dat er momenten zijn in ons leven dat wij dit niet kunnen geloven. Waarom laat God zoveel toe? Waarom laat God dit gebeuren? Wij kunnen de antwoorden niet vinden, omdat wij op de verkeerde plekken zoeken. Wij mogen er op vertrouwen dat God ons een uitweg geeft in onze moeilijkheden! Hoe moeilijk het soms te geloven is, hoe moeilijk is om te leven. En als je dan terug kijkt op zo'n periode, misschien voel je dan dat God heel dichtbij jou is geweest. Ik hoop dat je meer van het leven kunt genieten, dat het leven waardevoller is geworden voor jou, dat je rijker voelt dan ooit tevoren!
Job krijgt veel terug, dubbel terug. God heeft hem ook kinderen, met prachtige betekenissen van namen: Tortel, Kaneelbloesem, Oogschaduw. Job geniet weer van het leven, alle ellende is niet ineens en voorgoed verdwenen, maar hij weet dat hij op God kan vertrouwen en dat Hij hem zal helpen.

Toch moet er ook nog iets goed gemaakt worden. De vrienden van Job krijgen te horen dat ze niet goed gesproken hebben en ze moeten God een offer brengen voor henzelf. Het mooie is ook nog: Job, in hun ogen zondig, zal voor hen bidden want God is Hem alleen goedgezind. Eén vriend wordt niet genoemd, Elihu, wat kunnen wij van daarvan leren?

Every little thing gonna be alright!
- ik hoop dat jullie, lezers, iets hebben gehad aan deze stukjes! Vertrouw op Hem! Hij alleen kan je helpen! -

Just to rest in Your arms
Close enough to hear your heart
Just to kneel at Your feet
Were everything fades away and I sing
Jesus, Jesus, take me over now
I surrender, everything I have
I lay it down, all of me..
MWS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten