zondag 6 november 2011

Immanuël - God met ons

Even iets heel anders.. En het is nog lang geen Kerst, maar ik kom toch steeds meer in de Kerst stemming. Heerlijk knus, lekker eten, mooie kerkdiensten, maar vooral toch die mooie nummers! Zoals Immanuël, gezongen door de kinderen van Prinsen en Prinsessen. Voor mij jeugdsentiment, waar ik zo weer kippenvel van krijg!

Ik kan zoveel situaties opnoemen dat God bij mij is. Als mijn moeder weer naar het ziekenhuis moet en terugkomt met een goede uitslag. Of zoals afgelopen week. De eerste toetsweek. Ik was er best zenuwachtig voor en ik had er ook hard voor geleerd. Ik was bang dat alles wat ik geleerd had er op de toets niet uit zou komen. Elke keer, vlak voor de toets vroeg ik God om kracht, of Hij mij wilde helpen en dicht bij mij wilde zijn. En ja, dat heb ik gemerkt. Voor drie toetsen had ik hard geleerd en het meeste voor gedaan. Ik heb ze alle drie gehaald! Zo super blij en zo enorm dankbaar! Voor mij is dit weer een signaal, dat ik de goede keuze heb gemaakt. Dat voelt zo fijn! Hij is er echt wel, al lijkt Hij soms zo ver weg..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten