maandag 28 november 2011

Glimlach van God :)

En daar zit ik dan.. Op mijn bed, te verzinnen wat ik zal gaan bloggen. Het Bijbelboek Job is uit. Ik zit te twijfelen of ik een ander boek zal doen, want naast dat ik het schrijven fijn vind, heb ik de afgelopen tijd enorm veel geleerd! En ik hoop dat de mensen die meelezen net zoveel geleerd hebben.
Elke dag weer verbaas ik mij er over hoe wonderlijk deze wereld is. Hoe dankbaar ik ben met mijn Vader. Ik zit in de trein en zie hoe de nacht veranderd in dag, hoe de zon opkomt en het dauw over de weilanden oplost. Prachtig. Dan kijk ik naar de mensen om mij heen, iedereen, stuk voor stuk, hebben allemaal een stukje van God in zich! Afgelopen zomer zei ik op vakantie: 'Als ik een klein stukje van God geërfd heb, dan zal Hij veel humor hebben en prettig gestoord zijn'. Dat bedoel ik niet spottend. Nee, dat geeft mij een stukje vertrouwen. Het leven hoeft niet allemaal zo zwaar te zijn. God brengt humor in ons leven. Overal, als ik om mij heen kijk, zie ik de brede glimlach van God. Steeds meer wil ik die glimlach in stand houden, want ik weet dat God ook veel verdriet heeft, over hoe wij en ik met deze wereld bezig zijn.
Voor deze nieuwe week, wil ik mijzelf de opdracht meegeven en ook aan jullie: Kijk om je heen, zoek en ervaar Gods glimlach en lach met Hem mee! Hij heeft ons die lach gegeven en wat zal de wereld mooier worden als wij dat mogen ervaren en door mogen geven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten